2011. augusztus 6., szombat

Pavlova-torta



Hozzávalók: 
4 tojásfehérje
240 g porcukor
1 tk gyümölcsecet
2 tk étkezési keményítő
vanília kivonat, csipet só
tejszín
gyümölcs (szeder, málna, nektarin)

A tojásfehérjét habbá verem, de először nem tejesen keményre. Mikor félkemény a hab, lassan belekeverem a porcukrot, a vanília kivonatot, a keményítőt, az ecetet és a sót. Az ecettől és a sótól gyönyörű fényes lesz a hab. 
Egy sütőpapírra szedem a habot, nagyjából kör alakra. 
A sütőt előmelegítem először 150 C-ra, majd mielőtt beteszem sülni a tortát visszaveszem a hőfokot 110 C-ra. 60 perc alatt szépen megsül.
Mikor kész, kikapcsolom a sütőt, egy fakanál segítségével kitámasztom résnyire az ajtaját és hagyom, hogy teljesen kihűljön. 
Óvatosan (mert törik) egy tortatálra teszem és azon díszítem. Most összetörtem pár szem málnát egy kevés tejszínhabbal, azt kentem a tetejére, erre kanalaztam a tejszínhabot, majd jöhetnek a gyümölcsök.
Ugye mondtam, hogy nagyon finom :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...